Jurnal de vegetariană. Luna I

marți, 27 decembrie 2011

Să tot fie vreo zece ani de când mă chinui. Să elimin sau măcar să împuţinez carnea din farfurie. Să trăiesc şi să înghit mai sănătos. Să ies din tiparele atât de greşite în care m-am trezit încurcată.
Au trecut peste mine sesiuni bune de post la capătul cărora m-am întors de fiecare dată la delicioasele preparate din animale. Da, delicioase. Cum să nu recunosc!? Sunt o mare mâncăcioasă, ca tot omul, şi înfulec ori de câte ori am ocazia de la prăpăditul piept de pui la şunculiţe de porc.  
Rectific. Am fost, am mâncat. Cele mai nesănătoase cărnuri din pricina cărora am ignorat de multe ori sfintele legume şi imaculata brânză. Până luna trecută când am decis să-i pun capăt. Brusc. Pentru că ştiam că povestea cu „de la anul” n-o să ţină. Pentru că presimţeam ce bunătăţi porcine mă vor tenta în decembrie. Pentru că o zi de 27 este mai mult decât perfectă pentru noi începuturi. 
Am auzit replici de genul: eh, eu oricum nu mănânc cine ştie ce carne... Ca pe o scuză pe care nici măcar nu am pretins-o. Ştii, nici eu nu mâncam cine ştie ce carne. Doar că cea ingerată era din categoria nasoale: salamuri, pateuri, nuggets şi alte amestecuri bizare cărora nici n-aş fi vrut să le descifrez conţinutul.
Deci mă prezint mai nou Ana Vegetariana. Glumesc! Glumeeeeesc! Să nu vă aud! Decizia mea provine de aici. Prietenii ştiu de ce, dar mi-ar face plăcere să afle şi alţii...

6 comentarii:

  1. A fi sau a nu fi vegetarian... aceasta-i intrebarea. Nu ma pronunt, pentru ca nu ma pricep. Nici pe Olivia Steer n-o consider o clasica in viata, chit ca are un blog pe tema asta. Dar... e decizia ta si, evident, trebuie respectata. Tu vei sti exact, in timp, daca a fost potrivita sau nu, si, functie de rezultat, vei sti ce ai de facut. Pana atunci, iti urez succes, Ana Vegetariana, si, mai ales, o ambitie pe masura. Pe masura tentatiilor, am vrut sa zic! La multi ani, fetita! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici vorbă de pricepere aici. E pe principiul: tai carnea de tot de pe listă pentru că nu sunt capabilă să mănânc doar din gama cât de cât sănătoasă. Dar în niciun caz nu e datorită Oliviei, căci nici cel mai elevat copy-paste din cărţile de specialitate nu ar fi îndeajuns ca să schimbe cuiva convingerile sau obiceiurile. Oricare ar fi ele

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt prea pofticioasa sa ma gandesc ca as putea deveni vegetariana...desi, poate macar pentru o vreme nu mi-ar strica o astfel de experienta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Lucule, aş mai adăuga eu ceva, dar sufletul meu nu ştie... să scrie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Poti sa fii si mama vegetarienilor prezenti si viitori, pentru noi tot Ana Icoana esti si vei ramane. :) Ana Banana-Portocala-Para stie de ce...

    RăspundețiȘtergere