Let’s do it Galaţi!

miercuri, 16 noiembrie 2011


Când m-am întors din concediu, după o pauză de-o săptămână, credeam că am greşit oraşul! Galaţiul nostru se colorase pe alocuri în tricolorul ecologiştilor, iar minunea se petrecuse tocmai în lipsa mea. Renunţasem să mai sper că vom putea experimenta vreodată colectarea selectivă, că vom învăţa să aruncăm plasticul la plastic şi hârtia separat.
Nu am niciun argument în plus de propovăduit în favoarea spiritului ecologist. S-au spus şi s-au scris toate. Nu am nici măcar îndrăzneala să visez că în viitorul apropiat gunoaiele astea atent selectate vor ajunge unde trebuie. Că vor fi refolosite, că omenirea va avea de câştigat din asta. Primul pas s-a făcut atât de greoi încât mai trebuie un mic răgaz până la al doilea. Eu atâta ştiu, că este vremea să învăţăm să aruncăm gunoiul în cel puţin trei recipiente diferite.
Am povestit cândva despre deşeurile din plastic şi din hârtie care ne-au acaparat debaraua. De care am încercat să scăpăm într-un mod civilizat. Şi uite că uichendul ăsta am reuşit! Cu emoţia unor copii care joacă pentru prima dată la loto, ne-am postat în faţa containerului galben şi am început să introducem în porţii toate plasticele strânse în ultimele luni. Comentând pe alocuri că de ce au făcut găurile aşa de mici, ori că de ce au scris doar pe o singură parte destinaţia celor trei cutii colorate. A doua zi ne-am dus cu hârtiile şi când tocmai începuse să ne placă am realizat că nu mai avem gunoaie selectate.
Dar sa revin la titlu. La freamătul populaţiei din preajma „Let’s do it Romania”. Care face atâta vâlvă an de an încât mă întreb de unde oare mai răsare atâta mizerie pe toate aleile, în toate parcurile, pe lângă toate blocurile. Aştept ca cineva din rândul preaînalţilor ecologişti gălăţeni să-şi cheme adepţii şi să-i înveţe cum să-şi ducă gunoiul în spiritul protejării planetei. Aştept să îi văd atât de veseli în preajma containerelor colorate pe cât de bine-dispuşi sunt când se fac că strâng gunoaie de pe Faleză. Aştept să văd cu ochii mei când o maşină va veni să ridice deşeurile mele selectate, colectate şi livrate.  

2 comentarii: