Individul copy/paste

vineri, 18 noiembrie 2011
Ştiu să recunosc un copy/paste când îl văd. Nu combinaţia de taste. Individul. Omul  copy/paste. Ăla care până şi cafeaua şi-o bea după sorbitura altuia, care are soneria telefonului copiată de la un coleg, care imită vorbele apropiaţilor şi le fură gesturile, care preia orice status i se pare interesant, care comandă mâncarea din farfuria vecinului, care îşi alege pantofii după ai amicilor, care imită orice este scris, rostit sau mimat.
Specimenul circulă liber şi nestingherit ca un cameleon. Îşi poartă paşii fără vreo direcţie anume, ciupind din mers bucăţele din ceilalţi. O tocană în plină expansiune, imposibil de digerat, copy/paste-ul este uneori confuz. Îşi rătăceşte identitatea şi semnează cu numele altcuiva. Ba îşi rătăceşte şi inspiraţia şi o preia pe a altuia. N-a reuşit însă vreodată să priceapă cuvântul „plagiat” sau pe oricare din aria lui semantică. Consideră definiţia din DEX o ofensă publică adusă activităţii lui de promovare a valorilor şi, în consecinţă, protestează în felu-i unic. Ctrl+C/Ctrl+V x ∞

8 comentarii:

  1. Bună, Ana.

    Văzând articolul tău anterior mi-am amintit că aveam în gând să scriu ceva pe tema asta a reciclării și a colectării selective, dar azi citind acest articol mi s-a aprins un beculeț roșu.

    Sunt eu cauza lui? Adică...nu aș vrea să crezi că am copiat tematica articolului, pur și simplu s-a întâmplat să publici tu înainte....

    Eu totuși cred că nu la mine te referi, dar vreau să mă asigur.

    Mulțumesc pentru răspuns :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Radule, apreciez prezenţa ta de spirit. Şi anume că te-ai prins că mă refer la cineva anume. Dar nu este vorba de spre tine!
    Articolul tău are doar o temă comună cu al meu, pe când eu fac referire aici la cu totul altceva.
    Scrie-ţi liniştit gândurile că nu eşti nici măcar pe aproape de ceea ce povestesc eu aici :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Păi era evidentă că te referi la cineva, și eu fac la fel :)

    Adică scriu un articol în care critica e adresată la general, dar de fapt țintesc o singură persoană care m-a călcat pe bătături.

    Sunt, din păcate multe exemplare de astfel de indivizi. Ne vedem mâine, poate..sper să ajung :D

    RăspundețiȘtergere
  4. cam cate cani de cafea ai muls pentru articolul asta?
    nu de alta, dar daca mai scrii 2a la fel te iau de nevasta, am zis!

    RăspundețiȘtergere
  5. Claudel, pentru articolul ăsta am înghiţit multe. Dar nu cafele.
    Au fost şi vor mai fi altele asemănătoare, dar nu văd să mărit pe seama lor!

    RăspundețiȘtergere
  6. nu toti traiesc prin cuvinte, deci orisicate cuie ai bate, de bine sau de rau, intr un final, de vor sau nu sa inteleaga, ramane doar problema lor. nu crezi?

    cheer up!

    RăspundețiȘtergere
  7. Ba cred. Dar nu mă pot abţine să atrag atenţia din când în când asupra unor abuzuri. Atât.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cred ca in final, ramane satisfactia pe care o are originalul: acela de a fi un motiv de inspiratie pentru copy/paste-uri! :) :) :)

    RăspundețiȘtergere