Sorinel salamul minune

joi, 29 septembrie 2011



Ascult Aud manele. Şi house. Pentru că vecinul de jos este atât de darnic încât dă share cât îl ţin boxele. După vaiete gâjâite înăbuşite în acorduri petrecăreţe urmează o serie de dum-dum-uri care fac pereţii să intre în rezonanţă. Iar după un scurt moment de linişte şi suspans se aude - gieee - Mafia!, de-mi vine să-mi scutur pantalonii de pijama ciclamen inscripţionaţi în stil de cartier cu „good night”.
Ştiu, recunosc, mi-am terorizat şi eu într-o vreme vecinii cu ajutorul celor doi giganţi zgomotoşi ai lui frate-miu. Au înghiţit Pasărea Colibri şi alte păsări rare din playlistul meu încât se bucură cu siguranţă că m-am mutat.
Revin, că mi-am diluat ideea. Aud manele. Acum, chiar în clipa asta. Şi aseară... le-am auzit până am adormit. Şi în alte dimineţi, după-amieze şi nopţi. Inconfundabile, indigestibile, insuportabile. Torturând limba română, chinuind acorduri muzicale, răvăşind orice noţiune de estetică. Şi nu mă mai revolt, căci mă bântuie şi pe mine o resemnare tristă vizavi de specimenele alături de care convieţuiesc. Pur şi simplu persist în starea de mirare stupidă: cum să asculţi, să te relaxezi, să mănânci, să visezi pe o asemenea... mmmuzică!? Cum să fredonezi asemenea versuri, cum să te îndrăgosteşti pe asemenea ritmuri, cum să...

7 comentarii:

  1. Si cand te gandesti ca unii au fugit pana in Italia, ca sa scape de manele. N-au reusit, blestemul i-a ajuns din urma. Imi pare rau, nu ai nici o scapare, draga mea! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta este cel mai trist... că nu ai unde să fugi ca să scapi de ele. Dacă voi pleca vreodată din ţara asta sper să fie, totuşi, din alte motive. Dar nu se ştie niciodată :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Poate citeste si vecinul postul si isi cumpara casti, sau poate ar trebui sa ii oferi tu o pereche :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare bună ideea ta Daniel. Oare dacă i le-aş lăsa în cutia poştală ar înţelege aluzia?

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, cred ca o sa se prinda, nu stiu daca au scos chinezii casti "Florin Salam" dar poti sa lipesti tu un logo...si sa fie neaparat AURII :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Pai traim intr-o tara in care era moderna a disparut si acum au revenit la moda instrumentele culturei hindi sau punjab ... si aici ma refer la acordeon,tambal,mandolina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Instrumentele pe care le enumeri tu sună minunat. Păcat că mai sunt mânuite doar de specimene... petrecăreţe

      Ștergere