Incredibil, ninge în ianuarie!

sâmbătă, 25 ianuarie 2014
De când e zăpada despre trafic şi sate izolate? De când ne sperie un viscol de 24 de ore? De când am uitat să ne cumpărăm ghete rezistente la nămeţi? De când ne uimeşte ninsoarea în miez de iarnă?
Mi-l amintesc mereu pe comediantul Teo glumind pe seama unei ştiri: „Incredibil, fraţilor, ninge în ianuarie!! Cine a mai văzut zăpadă în ianuarie!?”. Mă uit pe fereastră în calupuri de minute legate, măsor din priviri stratul alb şi mă întreb unde ne-am rătăcit noi, copii, neînfricaţi, înfruntând ore în şir gerul.
În amintirile mele stratul de zăpadă era atât de mare încât ne săpam galerii pe sub ea. În povestirile celor mai în vârstă satele rămâneau izolate întotdeauna pe timp de iarnă. Dar cumva, de când ne-am cumpărat cu toţii maşini şi televizoare, o ninsoare întârziată şi îndelung prevestită apare pe sticlă cu bandă roşie de „breaking news”. Cumva ne doare pe toţi că viscoleşte, că idioţii rămân blocaţi în nămeţi şi că alţi idioţi dau fuga să-i filmeze.
Privesc iar pe fereastră. În parcare trei inşi îşi curăţă maşinile de zăpadă. În parc doar o siluetă de om şi un câine zgribulit. În faţa blocului nu a mai ieşit nimeni să cureţe aleea. Pe facebook lumea şeruieşte poze făcute de după ferestre sau furate de pe net. Cea mai abstractă iarnă din toate timpurile...
Bă, închide dracu’ calculatorul şi hai afară! Caută-ţi mănuşile groase şi un fes în fundul dulapului, pune şosetele cele mai groase şi hai să te pozezi în zăpada reală, până nu vine iarăşi primăvara! Dacă nu te omoară lenea, prepară-ţi un termos de vin fiert s-ar putea să te simţi fericit şi alive câteva ore bune.
Şi nu uita: iarna e un anotimp! Nu e nici pedeapsă, nici ştire, nici fenomen meteo...

4 comentarii:

  1. pot să nu ies și nici să nu spun că ninge? să mă prefac că nu și să treacă cât mai repede? :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Tot ce trece prin mâna presei are un iz de ,,incredibil''.

    RăspundețiȘtergere