Stângul de a visa

sâmbătă, 23 mai 2009

*
Aseară a fost folk - a 13-a ediţie a festivalului studenţesc „Baladele Dunării”. N-am reuşit să ajung decât pentru ultimii doi concurenţi pe care nici nu i-am văzut, nici n-am prea am reuşit să-i ascult din cauză că plecasem în mare grabă de pe o planetă (să-i zic aşa) alandala. Scaunul pe care mă aşezasem a devenit stabil şi sigur atunci când Maria Magdalena Dănăilă ne-a îndemnat să strigăm câte un hei! la fiecare refren pentru a ne descărca de energie, vizualizând persoana care ne-a supărat. Exerciţiul era bun, doar că pe mine nu mă enervase cineva anume... M-a ajutat sigla „planetei” mai sus amintite proiectată pe... ce era proiectată, undeva pe scenă. După câteva hei!-uri eram deja acolo - cu gândul şi sufletul - iar ăsta era un lucru mare în condiţiile date. Auzisem multe despre fata asta dar nimic nu m-a îndemnat vreodată s-o ascult în mod special, poate şi din cauză că mă obişnuisem să nu pun mare preţ pe vocile feminine. Mare greşeală!

Maria Magdalena Danaila - Ce mai faci
Asculta mai multe audio Muzica »

La primele cuvinte ale lui Ioan Gyuri Pascu mi-a dispărut orice urmă de mahmureală cotidiană. Vocea lui are o forţă incredibilă, cuvintele sună a poveţe demne de urmat, iar glumele... ştie toată lumea. Pentru mine Gyuri Pascu era sinonim cu Divertis. Auzisem că mai şi cântă dar nu aveam idee ce şi cum. Nici acum n-aş putea spune sigur... blues, country, folk, lăutărească, în română, engleză, italiană, portugheză, cu vocea, cu chitara, cu sticla de bere şi chitara, cu chitara pe umeri... şi cu o trupă – the Blueworkers – care ştiau într-adevăr ce au de făcut pe scenă. Recitalul lor a fost efectiv o bucurie împărtăşită de toţi cei prezenţi.
Dacă mi-ar fi zis cineva ieri la ora 21 că voi pleca acasă cântând aş fi spus că e o glumă proastă că... „ştii ce zi am avut?!” Am avut o zi grozavă!
Credeam că nu mai avem dreptul să visăm, dar Ioan Gyuri Pascu spune că am avea şi stângul, deci hai să-l folosim!


IGP - Voi aştepta

Asculta mai multe audio Muzica »

* Atât mai poate aparatul meu de fotografiat

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu